ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 1 W NISKU Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 i Przedszkole nr 2

KRAKÓW - INWAŁD - OJCOWSKI PARK NARODOWY: WYCIECZKA UCZNIÓW KL. IV-VIII

Wczesnym rankiem 14 czerwca uczniowie klas IV-VIII wraz z opiekunami wyruszyli na wycieczkę do Krakowa. Miasto przywitało uczniów piękną, słoneczną pogodą.
W ten sposób rozpoczęła się dwudniowa wycieczka szkolna do Krakowa, Inwałdu i  Ojcowskiego Parku Narodowego.

14 i 15 czerwca 2022 r. upłynęły im na poznaniu tych pięknych miejsc. To były wspaniałe iniezapomniane chwile.

Kraków – zwiedzanie miasta z ogromnym bogactwem zabytków i historii rozpoczęliśmy już od wczesnych godzin porannych. W Katedrze Wawelskiej zobaczyliśmy m. in: cenne  Groby Królewskie, Wieżę Zygmuntowską ze słynnym dzwonem Zygmunta odzywającym się w trakcie ważnych uroczystości. Spacerując po Rynku, oglądaliśmy Sukiennice i wysłuchaliśmy hejnału z wieży kościoła Mariackiego.

Inwałd –  zwiedzanie Parku Miniatur, godzinna podróż dookoła świata, podczas której podziwialiśmy najbardziej znane budowle świata. Miniatury to nie były jedyne atrakcje  Parku. Na wszystkich nas czekała wyśmienita zabawa w Lunaparku.

Ojcowski Park Narodowy – drugi dzień wycieczki poświęcony został w całości na wyprawę po Ojcowskim Parku Narodowym, który pomimo swoich niewielkich rozmiarów zachwyca bogactwem flory i fauny.

Przechodząc wzdłuż urokliwej Doliny Prądnika dotarliśmy do Groty Łokietka, w której według legendy przez kilka tygodni ukrywał się król Polski Władysław Łokietek. Po zwiedzaniu groty ruszyliśmy w dalszą część wędrówki przez wąwóz „Ciasne Skałki” do Bramy Krakowskiej. Kolejny punkt to wejście na dziedziniec zamku w Pieskowej Skale, z którego podziwiać można było widok na Maczugę Herkulesa – jedną z najbardziej rozpoznawalnych skał w Polsce.

Wycieczka dostarczyła nam nowych wiadomości oraz niezapomnianych przeżyć i wrażeń, które na długo pozostaną w naszej pamięci.