ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 1 W NISKU Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 i Przedszkole nr 2

PROJEKT EDUKACYJNY „NIEMOŻLIWE FIGURY”

Matematyka od wieków nazywana jest „Królową nauk”. Jest jednocześnie dziedziną wiedzy niezbędną i najczęściej wykorzystywaną w codziennym życiu.
Rozwój cywilizacji oraz odkrycia naukowe powodują, że wzrasta zainteresowanie matematyką, która bywa niezastąpiona w opisywaniu różnych problemów i dochodzeniu do ich rozwiązania.
W naszej szkole przez cały rok szkolny 2019/2020 odbywają się zajęcia rozwijające uzdolnienia uczniów w tym kierunku. Uczniowie pracują z  wykorzystaniem metody projektu pod kierunkiem swojego nauczyciela matematyki.

Celem projektów realizowanych w ramach zajęć rozwijających uzdolnienia  jest  pokazanie matematyki z innego niż zazwyczaj punktu widzenia.  Były to propozycje kilku cyklów zajęć i działań rozwijających w szerszym stopniu umiejętności i zainteresowania matematyczne u uczniów. W ramach projektu uczniowie przekonali się, że matematyka jest nauką ciekawą, mądrą i potrzebną, że może stać się dla każdego pasjonującą przygodą intelektualną.

„Niemożliwe figury” to projekt edukacyjny, który był realizowany na zajęciach rozwijających uzdolnienia uczniów klasy VI przez panią Annę Bednarczyk.

 Figury niemożliwe można uznać, za szczególny typ złudzeń optycznych. Są to figury, które można narysować zgodnie ze wszystkimi zasadami perspektywy, ale nie można ich skonstruować w rzeczywistości.

Celem zajęć z matematyki jest kształcenie umysłu, rozwijanie i umacnianie zamiłowania do prawdy, obiektywizmu i dostrzeganie piękna matematyki. Dziecko, które polubi matematykę i jej zasady rozwiązywania problemów będzie lepiej radzić sobie we współczesnym świecie.

Na pewno w ramach tych zajęć uczniowie zostali zainteresowani i zachęceni do pogłębiania treści matematycznych oraz pokazali, że wszyscy żyjemy w świecie brył matematycznych.
Oto kilka przykładów ich prac.