ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 1 W NISKU Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 i Przedszkole nr 2

MŁODZI CYFROWI

Projekt badawczy „Młodzi Cyfrowi” to największe badanie naukowe dotyczące tego, jak młodzież w Polsce korzysta z internetu i smartfonów, jaka jest skala fonoholizmu wśród nastolatków i jak świat cyfrowy wpływa na ich relacje.
 
Ogólnopolski projekt naukowo– badawczy MŁODZICYFROWI.PL. realizowany jest przez Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego oraz Fundację DBAM O MÓJ Z@SIĘG z siedzibą w Gdańsku i skierowany jest do młodzieży - w tym uczniów klas VII szkół podstawowych.

Podczas trwania naszego projektu naukowo-badawczego chcemy odpowiedzieć na kilka ważnych pytań:

  • w jaki sposób młodzież szkolna korzysta z mediów cyfrowych, w szczególności ze smartfonów oraz portali społecznościowych?
  • jakie cyber-zagrożenia stają się udziałem młodych osób?
  • jaki jest kształt, jaka jest jakość relacji w rodzinie osób biorących udział w badaniu?
  • jak młodzi ludzie oceniają swoje zadowolenie z życia,
    jak bardzo są szczęśliwi, jaką mają wolę do życia, jaki mają wpływ na dziejące się wydarzenia?

Podejmowana tematyka badań wpisuje się w szeroko rozumiana profilaktykę e-uzależnień, czyli oddziaływań zmierzających do ograniczenia takich zjawisk jak uzależnienie od Internetu, telefonu komórkowego, portali społecznościowych czy gier online.

Projekt pt. „Młodzicyfrowi.pl” wpisuje się w podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2017/2018 określone przez MEN (pkt 3. Bezpieczeństwo w internecie. Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych).

 Wyniki dotychczas zrealizowanych przez Fundację badań stały się podstawą do realizacji działań edukacyjnych wspieranych między innymi przez Rzecznika Praw Dziecka, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Zdrowia oraz Komisję Episkopatu Polski.

Instytucjami odpowiedzialnymi za realizację projektu jest Fundacja DBAM O MÓJ Z@SIĘG, Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego oraz Centrum Doradztwa i Badań Społecznych SOCJOGRAM.